Waarom coaches niet adverteren

Als je nu denkt dat ik het antwoord op deze vraag weet moet ik je teleurstellen.

Collega coaches gaven, wanneer ik er naar vroeg, vaak als antwoord dat het niets oplevert en dat de klanten meestal via mond op mond reclame komen. Tja, hoor je dan, je moet het toch hebben van je netwerk.

Daarom is er denk ik een enorme markt voor coaches die (beginnende) coaches helpen met hun marketing. Ik zie heel veel coaches daarom programma’s aanbieden om coaches te helpen met hun acquisitie. Allemaal prima en zeker ook succesvol en ik denk ook zeker dat zichtbaarheid een groot goed is.

Social media heeft namelijk zo’n vlucht genomen dat je tegenwoordig niet meer mee telt als je niet op LinkedIn of Facebook dagelijks iets post over jouw bezigheden. Natuurlijk altijd met het doel dat dit leidt tot een nieuwe klant. (tenzij je natuurlijk al een heeeel groot netwerk hebt dat jou weet te vinden).

Ik heb me laten vertellen dat dit in marketingtermen “branding” heet. Dat kost wel veel tijd en ik vind het ook moeilijk om daarbij altijd origineel te zijn. Soms heb ik gewoon geen inspiratie of schreeuwt mijn interne saboteur: “Joh, wie zit er nou op jou te wachten! ” (ook niet echt bevorderlijk voor het schrijven van een stukje zinnige content of een gratis te downloaden E-book)

maar: Vorig jaar ben ik voor mezelf begonnen en na een aanvankelijk succesvolle start moet ik nu toch echt wel aan de bak met mijn acquisitie en zichtbaarheid.

Ik ga het daarom gewoon eens proberen: ouderwets adverteren in de krant. In de zorg -en gezondheidsspecial van het huis aan huisblad De Zaankanter verschijnen volgende week (de week vóór de week van Zorg en Welzijn) maar liefst 2 advertenties en een redactioneel stuk. Hierbij een sneak preview van één daar van.

Benieuwd wat me dat gaat opleveren. Jij ook?
Wat zijn jouw ervaringen met old school adverteren? Ik laat je de mijne z.s.m. weten.

Luister jij al naar je hart? Naar je diepste verlangen? Als je dit wilt leren; lees dan meer van Oscar of neem vrijblijvend contact op voor een coachgesprek. Want leven vanuit je hart maakt dat je elke dag bewust kiest voor de dingen die je wel of juist niet doet.